EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Temel Eğitimler
Ön Bilgi / Temel Bilgiler / Yeni Başlayanlar Rehberi...

 

 

Geri
 


 

Ön Bilgi / Temel Bilgiler
by Salih EFE - 24.02.2018 20:30


Ön Bilgi / Temel Bilgiler



Pixel Art CHIEF sistemimizde yaptığımız ve yayınladığımız içeriklerimizin hepsi mevcuttur, 2015 yılından önceki ve sonraki bütün bilgileri organize ederek düzenlemeye çalıştık, Böylece aradığımız herşeyi bulmak daha kolay ve daha hızlı oldu. Bununla birlikte, anladığımıza göre yeni başlayanlar sitemizi gezmekte zorlanmakta ve nereden başlayacağını bilmiyor olabilirler. Bu sebeple bu konuyu açtık. Bu yazı çok uzun süre önce bitti ve aldığım birçok soru üzerine biraz açıklama yapma girişimimiz oldu. Ayrıca, kullanıcılar hangi teknikler üzerinde yoğunlaşılacağını ve zamanlarını öğrenmek için verimli bir yazı oldu.

 

Anlatımlarımız, mümkün olan en hızlı sürede en iyi görselleri oluşturmanızı sağlayacak şekilde düzenlendi. Bu en üst düzey görüntüleri profesyonelce üretmek istiyorsanız, bu adımların bir kısmını karıştırıp 3D model ve doku oluşturma ayarları üzerinde fazla durabilirsiniz.

Bununla birlikte, Pixel Art CHIEF, bunu profesyonelce yapmayan ve hızlı ve basitlik arayan öğrenciler ve mimarlar tarafından yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

 

 

 

1. Temel Bilgiler :

 

Ön Bilgi / Temel Bilgiler

 

 

 

 

Photoshop ile müdahale ettiğiniz sonuçlar renderda aldığınız sonuç ile aynı olup size zaman kazandırır. Başarılı olmak için daha hızlı bir şekilde yineleme ve deneme yapabilirsiniz. İşleme yazılımıyla, mükemmel görüntü ayarları ve görüntülerin başlaması için bekleme süreleri için sonsuz aramaya girmek çok kolaydır. Aşağıdakilerle ilk olarak başlamanızı öneride bulunmak isteriz.

 

 


1.1 Photoshop Katmanı Yönetimi


Herhangi bir şeyi başlatmadan önce, bir Photoshop dosyasının kurulumuyla ilgili temel bir fikir edinin. Bu, daha sonra dosyalar büyük ve karmaşık hale geldiğinde size yardımcı olacaktır. Kendinize başağrısı yapacak işlemler çıkarmayın..

* Katman Yönetimi Öğretici

 

 

 

1.2 Peyzaj / Vejetasyon

Peyzaj ve bitki örtüsü vb şeyler en zor işlermlerden birtanesidir. Bu alan için doğru sonucu bulmak uzun sürebilir. Hala denemeler ve yenilikler ile kendimizi geliştirmekteyiz.

* Manzaraya Çim Vb. Eklemek

* Manzara Çalışması - Nesneler

* Tekrarlayan Ağaçlardan Kaçınılması

* Su Yansımaları Eğitimi

 

 

 

1.3 Kişiler

Hemen hemen her görsel çizimde insanlar olacak ve bu 3D yazılımın bile hâlâ çok iyi durumda olmadığı bir şey. Bu nedenle, Photoshop'ta insanları ekleme konusunda usta olmak ve farklı aydınlatma durumlarının nasıl yürüttüldüğünü bilmek önemlidir.

* İnsanlar ve Gölgeler

 

 

 

1.4 Gökyüzü


Gökyüzü çoğu zaman resmin büyük bir bölümünü alır ve görselin tonunu belirler. Bunları doğru aldığınızdan emin olmalısınız.


* Gökyüzü Görsel Etkisi

 

 

 

2. ATMOSFER :

 

Ön Bilgi / Temel Bilgiler

 

 

 

 

Photoshop'un temelleri hakkında iyi bir kavrayışa sahip olduğunuzda, o zaman atmosfer öncelik haline gelmiş olacaktır. Bir sonraki öğretim serisi, teknik olarak basittir ve uygulanması çok hızlıdır. Basit, görüntüye hayat vermek için uzun bir yol kat edilmelidir.

 

 

 

2.1 Renk Tabakası


Üzerinde çalıştığımız hemen hemen her resimde renk yerpaylaşımı kullanıyoruz. Kullanıcılar aşırı miktarda renk kullanıyor ancak küçük bir miktar bile görüntünün ruh halini ayarlamak için uzun bir yol kat ettirmektedir.

 

* Renk Yerleştirme (Overlay)

 

 

2.2 Atmosferik Sis


Bu, insanların görmezden gelebileceğini düşündüğüm ve görüntünün ruh halini tam olarak elde etmek için çok eğlendiğim birşeydir. Bu çok hızlı teknik, bir görüntüye bir ton derinlik kazandırıyor.

 

* Sis ve Derinlik


* Sisli İskele Mimari Yapı

 

 

 

2.3 Seviyeleri ayarlama


Bazen, bir görüntünün eksik olması seviyelerin ayarlanması içindir. Bu, kontrastı ayarlamakla aynıdır, ancak daha fazla kontrol sağlar.

 

* Konstrast Seviyesi Ayarlama

 

 

 

2.4 Görüntü Yumuşatma


Yukarıdaki adımları atladıktan sonra, görselde hala bir şeyler eksikse, bu tekniği deneyin. Yalnızca birkaç saniye sürer ve aradığın şey olabilir.


* Yumuşak Etkiler

 

 

 

3. 3D Görüntü Oluşturma :

 

Ön Bilgi / Temel Bilgiler

 

 

 

 

Bir sonraki görselleştirme seviyesine geçmek için, bazı işleme temellerini öğrenmeniz gerekiyor. V-Ray gibi render yazılımı, daha gerçekçi bir ışıklandırma koşulları üretmek için 3D modelleri alır ve etraflarında ışığı dağıtır. Bununla birlikte, yazılım oluşturma hakkında her şeyi bilmek gerekli değildir. Bunun yerine, onu olabildiğince hızlı bir şekilde Photoshop'a girebilmeniz için iyi bir temel görsel oluşturmaya çalışıyoruz. Daha sonra bunu profesyonelce yapmaya karar verdiğinizde, ayarları derinleştirebilirsiniz. Şimdilik, iç mekan, dış mekan, karanlık / gece sahneleri ve bulutlu gün manzaraları gibi birkaç farklı ışık koşulunun nasıl oluşturulacağını öğrenebilirz.

 

 

 

3.1 Kil Modeli (Materyalsiz model)


Bu render'lerin en temelidir. Kil modeli oluşturma materyali olmayan bir işleme biçimidir. Kil modeli render'lerini her zaman kullanıyoruz çünkü bunlar hızlı ve şemaları harikadır. Çoğu hazırlama yazılımında, tüm materyalleri basit bir gri dokuyla değiştirmenize izin verecek "materyal geçersiz kılma" adı verilen bir seçenek bulunur.

 

 

3.2 Basit Tabanlı Çizimler: V-Ray


Bizim seçtiğimiz yazılım v-ray'dir.. Kutudan çıkarılamayacak kadar basit ve 3Ds Max ve Sketchup'la mükemmel şekilde bütünleşebilen birçok gelişmiş özelliklere sahip.

 

* V-Ray Temel Ayarları (Genel Ayarlar Sekmesi)

 

 

 

4. Işıkların Photoshop İle Kontrol Edilmesi :

 

Ön Bilgi / Temel Bilgiler

 

 

 

 

Yapmak istediğiniz sonucu render ile karşılayamıyorsanız işte o zaman Photoshop'tan anlamanız gerekir. Bu birçok kez olacak sizin için gerekli olacaktır. Sahip olduğunuz değerli bilgilerden, özellikle de ertesi gün sunumunuz var ise işte sizi kurtaracak tek değerli program budur.

 

 


4.1 PS Ortam Tıkanıklığı

Basitçe söylemek gerekirse, bu terim geometrinin buluştuğu köşelerde gölgeler eklemeye atıfta bulunmaktadır. Bu konsepti anlayarak, her ikisinden de eksik olan bir görüntüye derinlik ve gerçekçilik katabilirsiniz. İşlenmemiş diyagramlarda veya model resim ihracatında da kullanılabilir.

* PS Ambient Occlusion Tutorial

 

 

 

4.2 PS Pencere Işığı

Bir işleme programında tonlarca ışık kaynağı eklemek çok fazla kaynak harcayabilir. Genellikle Photoshop'ta ışığı boyamak daha hızlı olacaktır.

* Pencere Işık Öğreticisi

* PS Gece Sahne Eğitimi

 

 

 

 

 

Hızlı Bilgiler :

İş akışı ve en çok aldığımız sorular ile ilgili hızlı yapabileceğiniz bilgilerimizi öğrenin.

 


Modelleme: 3DS Max

Modellemem için 3Ds Max kullanıyoruz. Rhino, sketchup, Revit, Form Z'yi kullandım, ancak daima 3Ds Max'e geri döndüm. Ben görselliğinden dolayı tercih ederim. Ayrıca, herkes tarafından öğrenilebilen evrensel bir yazılım gibi görünüyor. Dünya çapında çalıştığım müşterilerin çoğunluğu ya 3Ds Max veya sketchup ile çalışıyor veya programı tanıyorlar.

 

 

 

Gösterim: V-Ray

Vray kullanımı kolay veya öğenebileceğiniz bir programdır. Vray ile başladık ve devam etmekteyiz. Bunun yanısıra daha farklı programlarda kullandık fakat tekrar kullanım kolaylığı sebebi ile vray e geri dönüş yaptık

 

 

Son İşlem: Photoshop

Tüm düzenleme ve post production işleme için, Photoshop kullanıyorum. Photoshop adı üzerinde harika bir program. Bu program kullanımı kolay ve yaptığınız herşeyde destek sağlamaktadır.

 

 

Çözüm

Bu, ihtiyaçlara ve nasıl görüntüleneceğine göre değişebilir. Okulda, resimlerin çoğum 2.000 px genişliğindeydi, ancak bu birkaç yıl önceydi. Zamanlar değişti ve donanımlar da değişti. Bugün, şu anda 4,500 piksel ila 5,500 piksel genişlikte render yapıyorum. Sanırım öğrenciler için, donanım sınırlamaları nedeniyle 3.000 piksel ile 4.000 piksel arasında olması hedeflenecek iyi bir boyut olacaktır. Web sitem için geçen yıl yapılan tüm görüntüler dizüstü bilgisayarımda 4,500 piksel veya daha yüksek bir seviyede oluşturuldu.

 

 

Zaman

Çalışma sürelerini yaklaşık 3 ila 4 saat (dizüstü bilgisayarımı kullanarak) sürdürmeye çalışıyorum. Yer Değiştirme haritalarını kullanmadığınız ve gerçekten yüksek oluşturma ayarlarınız varsa, bunu gerçekleştirmek kolaydır. Bir kere Photoshop'ta, genellikle 4 ila 6 saat arasında harcama yaparım. Buna insanlar, ağaçlar, yer düzlemi, gökyüzü ve ışık efektleri eklemek de dahildir.


Cevapsız bir şey veya varsa sorularınız varsa, bana hakkımdaki sayfamdan bir e-posta gönderin veya bir yorum yapın. Bunu, özellikle hızlı bilgiler bölümünde, zamanla büyüyecek ve değişecek değişen bir belge olarak görüyorum.


 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz... Devam...


Hizmet Sözleşmesi

Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz. Devam...

 


Latest Post

 

- Geometric Landscapes
May 21.2015

- Geometric Landscapes
May 21.2015

Geometric Landscapes
May 21.2015


Contact Us

 

Adress:

Ankara - TURKEY

 

Telephone: +9 (537) 477 6 460
E-Mail: info@pixelartchief.com

 

 

 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved