Herkesin bir ton ışıkla devasa modeller oluşturma yetenekleri olmayabilir. Genelde çizimlerimize 3Ds Max üzerinden V-Ray ile ekleme yaparız. İlk başta, bu yöntem biraz sıkıcı görünebilir. Photoshop'ta nasıl yapacağınızı bilmeniz, harika bir kaynak olabilir. Çünkü bazen bu tür ekleme durumlarındada kalabiliyoruz. Bİraz zaman alacağınıda bilmelisiniz. Sürekli kullandığımız, çok çaba sarf etmeden temiz, gerçekçi sonuçlar veren tipik bir iş akışımız var. Hadi başlayalım...
En altta bulunan eğitim videomuzdan iş akışını takip etmenizi kesinlikle öneririz... Çünkü yapmanız gereken yol ve yöntemin detaylarını görmelisiniz.
Ham Render
3Ds Max ile hazırladığımız modelimizi, tasarımımıza uygun kamera açısını bulduktan sonra render alıyoruz. Biz bu eğitim içinkaranlık bölümdeki ışıkları kapattık...
Gökyüzü
Gökyüzü yerleştirmek için arkaplanı temizliyoruz... Resmimize uygun bir gökyüzü bulup yerleşimini daha önceki eğitimlerimizde olduğu gibi ayarlıyoruz...
Gökyüzü resminize hayat verecektir. Nasıl bir ambians yaşatmak birazda gökyüzüne bağlıdır...
Pencereler
Pencerelerin seçimlerini sadece camlardan alarak bir layer oluşturuyoruz... Seçim yapılan yerleri ayrı bir layerda beyaza boyayabilirsiniz.Bu seçim için avantaj sağlayacaktır.
Sarı Boyalar ve Overlay
Pencerelerin seçilen kısımlarını "CTRL + L" tıklayarak "LEVELS" ile açıyoruz. böylelikle içeride kalan detayı görebiliyoruz. Eğer içerideki detay düzgün değil ise, o zman pencere içerisine yapay odalar oluşturmalısınız. Bu aydınlatmalarınıza gerçekçilik payını artıracaktır. Daha sonra yeni bir layer üzerinde pencerelerin iç kısımlarını "Fırça" ile açıktan karanlığa doğru boyuyoruz.
Boyama yaptıktan sonra ise daha önce seçim için oluşturduğumuz Layer'i CTRL tuşuna basarak ve mini çerçeve üzerine tıkalayarak seçim yapmasını sağlıyoruz... Resmin seçili alanında sağ tıklayarak "Select Inverse" seçeneği ile dış alanları seçim sağlanıyor. Dış kısımda kalan pislikleri DELETE tuşu ile temizlemeniz mümkün. Böylelikle boyamalar aydınlatma alanları içerisinde kalmış olacaktır.
Bu, unutulması ya da önemsiz davranılması kolay olan adımlardan biridir. Gerçekte, başarılı aydınlatma yaratmanın en önemli adımıdır. Onsuz ışık düz görünür. Yeni bir katman oluşturarak ve karışım modunu "Overlay" olarak ayarlayarak başlayın. Vurgularda resim yapmaya başlayın. Vurgular zayıf görünüyorsa, vurgu katmanını kopyalayarak sonuçları artırabilirsiniz.
Dış Çerçeveler
Başka bir ince, ama önemli bir adımda bu bölümdür. Yeni bir katman oluşturun ve kapalı beyaz boya rengi seçin. "Boya" aracını seçin, "Yumuşak Yuvarlak" bir fırça seçin ve opaklığı gerçekten% 12 ila% 15 gibi bir değere düşürün. Pencere kenarları üzerinde boyamaya, aşırıya kaçmamaya özen göstererek başlayın.
Yumuşak Işıklar
Bu bölümde ışıkların olduğu yere %10 opacity kullanarak "Fırça" yardımı ile pencere etraflarını boyuyoruz... Boyama işlemi bittikten sonra Layer karıştırıcıdan "Screen" modunu seçiyoruz. Böylelikle yumuşak ışık etkilerini göreceksiniz...
Karartma - Renk Azalımı
Evet gece halimiz neredeyse oturmak üzere... Resminizin genel halini "Images + Adjustment + Vibrance" bölümünden rengini hafif alabilmeniz resminizin gece haline dönmesinde yardımcı olacaktır. Gece giçbir zaman net renk göremezsiniz.
Yansımalar - Geri Kazanımlar
Görselimizi olduğu gibi kopyalayıp yeni bir layer oluşturuyoruz. Kopyalanan bu resmimizi küçültüp Pencere üzerlerine gelecek şekilde opacitiy değerini %30 lara kadar çekerek yerleştiriyoruz.
Camların dışında kalan yerleri temizlediğinizde sanki dışardan yansımalar varmış gibi görünüm kazandırabileceksiniz. Pencerelere dikkatli bakarsanız farkedebilirsiniz.
Perdeler
Pencerelerimize Google dan Search ederek bulduğunuz perdeleri, pencere perspektifinde ayarladıktan sonra, karıştırıcıdan "Linear Brun " komutunu ayarlıyoruz. Böylelikle arkaplandaki görseli yansıtmış oluyoruz. Cam dışarısındaki kalan yerleri temizlediğinizde ise içeride yaşanır bir alan oluştuğunu farkedebilirsiniz...
Ve Sonuç...
Resminize Color Lookup ile veya aydınlatmalar ile farklı bir hava ekleyebilirsiniz. Sonuç şaşırtıcı ve enfes...
Değişik renk efektleri kullanarak çalışmalarınızı farklı yönlerdende izlemeniz mümkün...
Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz.
Art CHIEF olarak; proje gelistirme ve yönetme, modern yapilanma konusunda uluslararasi anlamda kurumsallasmis bir kurulus olma yolunda ilerlemeyi hedeflemekteyiz...