Bu eğitimi, hızlı bir render ile photoshop uzerinden arkaplanda kalan sınırları sisleme ve model üzerine eklentiler olması sebebiyle yazdık. Bu da, harici bir işleme programlarına gerek olmadığı anlamına gelir. Bu görüntülemenin gerçekçi olmasını amaçlamadık fakat oldukça güzel bir illustrasyon oldu. Anlatmak istediğimiz mantık burada bazen geride kalan sınırlar görselimizde bir kesik gibi duruyor. Sunum esnasında dikkat bozucu hal bile alabiliyor bazen. Sisleme ve ekleme yöntemiyle bu durumdan nasıl kurtulursunuz biraz inceleyelim. Bu arada genel bir anlatımlada görselimizi güzelleştirmiş olduk...
Eğitim yazımızın en altında iş akışını gösteren bir videomuz bulunmaktadır. Ordanda inceleyebilirsiniz...
Hadi Başlayalım...
1. Modelimizi tamamladıktan sonra V-Ray Render Motoru ile bir render alıyoruz. Alırken ek olarak "VRayMtlID" sini dışarı aktarmayı unutmayalım... Öncelikle resmimiz üzerinde biraz ayarlamalar yapalım daha sonra arkaplandaki sınır çizgisine doğru ilerleyelim...
* VRayMtlID
2. Modelimiz üzerinde güneşe doğrudan temas eden bölümleri hafifçe dokuya zarar vermeden biraz parlatıyoruz. Bunu "Images > Adjustments > Curves" ile yapabilirsiniz...
3. Pencereler üzerine daha önceki çalışmalarımızdaki gibi içeride ışık yanıyormuş efekti veriyoruz. Dışardan hazır bulduğunuz pencereleri direkt olarak yapıştırarak ve harmanlama aracı ile düzenleyerek kullanabilirsiniz.
4. Yeşil alanlar hayatımızda herzaman önemli. Yeşil alanları yani ağaçların parlaklıklarını biraz artırıyoruz. Abartıya kaçmadan yapmalıyız ki daha sonra sıkıntılı durmasın...
5. Kaldırım taşlarınıda aynı şekilde parlatıyoruz. Güneş ışınlarının geldiği tarafa göre bu işlemi "VrayReflect" ile de yapabilirsiniz.
6. Şimdi ise önemli bir noktaya geldik... Aslında dersimizin asıl amacı bu idi. Bu bölümde arkaplanda bulunan sınır çizgisinin devamını getirmeliyiz. Bunun için isterseniz zemine döşediğiniz texture ile "Free Transform > Distort" yardımı ile yerleşim sağlayabilirsiniz. Önemli olan devamlılığı sağlamak. Ayrıca sınır çizgisine yeni eklediğiniz katmanı "Brush Tool" ile yumuşak şekilde siliyoruz...
7. Kenar boşluklarını ve yolları renkler ile tamamlıyoruz. bir bütün haline getiriyoruz.
8. Güneşin geldiği yerlere parlama efektini biraz fazla verdik. Sağ taraftaki bölüme ise su akıntısı efekti verdik. Görsel yapıya göre tamamlamaya devam ediyoruz
9. Yol çizgilerimizi ve yapımızı devam ettiriyoruz. Yollar birnirini devam ettirdiği net görünmese bile beyin olarak bunu göz tamamlayacaktır.
10. Arkaplan için daha fazla ağaç ekliyoruz nerdeyse ormana yakın bir görüntü oldu. Dilerseniz bunu bina olarakda ekleyebilirsiniz tercih sizin. Neyi nasıl tasarlayacağınıza karar verdiğiniz şekilde yapabilirsiniz. Ayrıca üstten hafif yumuşak şekilde silinen bir orman görüntüsü ekledik. Opacity seviyesi %40 larda. Buda göz yanılması sağlayacaktır.
11. Yeni bir katman oluşturun ve en üste taşıyın.
Bu katman, mesafedeki sis illüzyonunu oluşturmak ve ayrıca kenarları gizlemek için kullanılacak.
Boya fırçası aracını seçin ve aşağıdaki görseldeki ayarları kullanın.
Arka planı yavaşça boyayarak zemin ve modelin sınırı ortadan kalkacaktır.
Ayrıca Bu işlem görselimize derinlik kazandırmış oldu.
Not: Boyanacak alanları seçtikten sonra çalışırsanız boyamak istemediğiniz yerlere bulaşmayacaktır. Aksi halde taşan boya izleri çirkin görünecektir.
12.Tekrar tekrar olsa da bu eğitimimizde yine tekrarlamak istiyoruz. insan eklemek orada bir yaşam olduğunu, sosyal bir hayat olduğunu göstereceğinden insan veya canlı eklemeleri yapıyoruz. Böylelikle görselimiz daha sıcak bir görünüm kazanmış oldu.
13. Görselimiz üzerine mavi tonları kapsayan bir filtre atayıp opacity seviyesini biraz aşağı çekiyoruz. Böylelikle sis vb. yaptıklarımız birbirine bağdaşacaktır. Genellikle bu adımı oluşturmalarımın çoğuna uygularım. Renderı biraz daha dramatik hale getirir ve odağı binaya çeker.
14. Güneş ışınlarını ve yansımalarını es geçmeyin. Bu da görselimize anlam katacak iş akışlarından birtanesi.
Ve Sonuç...
Not: Dilerseniz sis şeklinde arkaplanda kullandığımız sisteli beyaz olarakta kullanabilirsiniz...
Not: Topaz Lab veya benzer programlar ile farklı efektler denemekten çekinmemelisiniz...
İş Akışı Videomuz ...
Son görüntüde, efektler eklediğinizi ve daha fazla görüntü kazandıran diğer birkaç alanı ayarladığınızı fark edeceksiniz. Bu görüntü oluşturma işleminde sevdiğimiz şey ise, üretmesi çok hızlı olduğu gibi, karmaşık işleme programları kullanarak geleneksel 3D görünümüne kıyasla daha sanatsal bir görünüme sahip olması. Topaz Lab veya benzer programlar ile değişik hazır efektleride kullanmanız avantaj sağlayacaktır...
Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz.
Art CHIEF olarak; proje gelistirme ve yönetme, modern yapilanma konusunda uluslararasi anlamda kurumsallasmis bir kurulus olma yolunda ilerlemeyi hedeflemekteyiz...