EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Stil & Efektler
X-Ray Efekti (X-Işını İç Görünümü)...

 

 

Geri
 


 

X-Ray Efekti (X-Işını İç Görünümü)
by Salih EFE - 27.05.2019 10:30


X-Ray Efekti (İç Görünüm)

 

 

Bu hafta projelerimizden birinin iç görünüm (x-Ray) görselini yayınladık. Bu çalışmamızda “x-ışını” resimlemesi yaptık ve olasılıklar hakkında tabiki biraz heyecanlandık. Ölçeği, tektoniği ve içeriden dışarıya olan ilişkisini ortaya çıkarması nedeniyle bu stillere gerçekten çok dikkat ediyoruz.

 

Mesele şu ki, bu modelin doğru bir şekilde oluşturulduğunu varsayarak çoğaltılması gerçekten çok kolaydır. 3D modellerimizin parçalarını düzenli bir şekilde gruplama alışkanlığımız var, böylece büyük parçaları daha kolay modelleme ve düzenleme için kullanmamıza gerek kalmıyor. Modelin gruplandırılmasından dolayı, nihai tasarımı gerçekleştirme konusunda bina cephesinin parçalarını seçerek “soyabiliyoruz” yani içerisini rahat bir şekilde gösterebiliyoruz.

 

Bu konumuzda , resimlerin birleştirilmesi için birçok ipucu verdik.

 

 

Şimdi çalışma zamanı...

 

 

 


1. Öncelikle modelimizin 3D çizimini yaptık bitirdik...

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

- Render alırken aşağıdaki stillerdede görselini almalısınız.

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

- EdgesTex Matereial Render

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

- Vray Override Normal Vray Matiral Render

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

- VrayToon Effect Render

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

- VrayMtl Element Render

 

 

 

 

 

 

2. Bu renderları aldıktan sonra çatı kısmının kaldırılmış renderınıda almalısınız.

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

 

 

 

 

 

 

3. Birincisi tüm modeli, ikinci tavan kapalıyken iki ayrı işleme yaptık. Modeli materyalsiz yaptık, çünkü birbiri üzerine çok fazla geometri yerleştirilmiş bir yapıydı. Materyal eklemenin olayları fazla karmaşıklaştırmaya başlayacağından ve illüstrasyonun okunmasını engelleyeceğinden açıkcası korktuk.

 


X-Ray Efekti (İç Görünüm)

- Çatı kaldırılmış halde VrayToon Effect ile render

 

 

 

 

 

4. Çalışmamızı Photoshop'ta düzenlemeye başlayabiliriz. Somut çatısı olan render ile başladık ve bunu temel imaj olarak kullandık. Daha sonra çatısı olmadan aldığımız renderı aldık ve katmanlar paletinde 2. oluşturma için bir katman maskesi ekledim ve "Brush Tool" fırça aracı ile göstermek istemediğim alanları seçerek silmeye başladım.

 


X-Ray Efekti (İç Görünüm)

 

 

 

 

 

 

 

5. Dış formun netliğini korumak önemlidir. Son işlem sırasında, dış formun hala iyi okuduğundan ve iç katmanlar arasında kaybolmadığından emin olmak için sürekli geri çekip tüm resme bakıyoruz. Bu ilişkiyi yönetmenin bir yoludur, dışın köşelerine ve kenarlarına odaklanmaktır.

 

Katman maskesi hala aktifken, tanımlamak istediğim alanları seçtik ve iç kısımları silmeye başladık. Kenarları tekrar seçerek iç kısımlarını hafif beyazlatmak avantaj ve netlik sağlamış oldu.

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

- Bu işlemden sonraki görünüm bu şekilde olmalıdır. Opacity ile opaklığını görselinize göre ayarlamanız mümkün.

 

 

 

 

 

6. Geldik dokusal görseller eklemeye. Önceki temel eğitimler kısmında bununla ilgili detaylara yer verdik inceleyebilirsiniz.

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

Dokularımızı "Katman Harmanlama" bölümünden karıştırabilirsiniz. Bu görselimiz için "Overlay" seçeneğinden yararlandık.

 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

Sonuç ise üstteki gibi sert bir görünüme bürünmüş oldu. Fakat işlemimiz bitmedi... Opacity yardımı ile biraz düşürüyoruz ve sertliğini alıyoruz. Daha sonra ise oluşturduğumuz yapı kısmını bu dokulardan temizliyoruz.

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

Üstteki görünüme kadar geldiyseniz bundan sonrası daha kolay olacaktır.

 

 

 

 

 

 

7. İkinci dokumuzuda "Overlay" seçeneğimizden yararlanarak aynı şekilde enjekte ediyoruz.

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

Sonucumuz yine bu şekilde sert olacaktır. Siz 5. paragrafta anlattığımız işlemi tekrarlayın. Burada ekstra olarak toprak rengi ile "Hue-Saturation" dan destek alabilirsiniz.

 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

Sonuç olarak soft bir görünüm elde etmiş olduk. Yapımızı ise ortaya tamamen çıkarmaya başladık.

 

 

 

 

 

8. Sislemeleri yapmayı unutmayalım. dereinliği sağlamak için arka bölümlere önceki temel eğitimlerimizdeki gibi sisleme yapmalıyız.

 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

 

 

 

 

9. Artık görselimize "Multiply" harmanlama ile "EdgesTex" renderimizi aktarabiliriz Görüntümüzün netleştiğini farkedeceksiniz.

 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

 

 

 

 

10. EdgesTex renderımızında opaklığını düşürdükten sonra.. Sonuca yavaş yavaş ulaşabiliriz. EdgesTex renderımızın arka bölümlerini hafif silerek görüntünün kirliğini azaltmalısınız.

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm) 

 

 

 

11. Son birkaç adımda, çevreleyen alanı canlandırmak için doku ve arka plan öğeleri ekleyerek zaman harcamamız gerekiyor. Bunun gibi bir görüntünün karmaşıklığı çok aşırı olduğunda, varsayılan olarak asgari malzemelere eğilimindeyiz. Bence daha fazla malzeme formları anlamayı zorlaştıracak. Bunun yerine, yapılı form, manzara ve peyzaj arasında ayrım yapmak için dokuya daha fazla odaklanıyoruz.

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)

 

 

 

 

Ve Sonuç...

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)


X-Ray Efekti (İç Görünüm)

 

 

 

 

Pafta şekline getirildiğine ise...

 

 

X-Ray Efekti (İç Görünüm)


 

Yepyeni çalışmalar için sadece ne yapabiliriz diye düşünüp, odaklanın ve harekete geçin...

Kolay Gelsin...

 

 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Iç Mimar EFE / Instagram
Proje & Uygulamalarimizi ayrica Egitim Yazilarimizi instagram kisisel instagram adresimden takip edebilirsiniz...

  Instagram adresim için tiklayin...
Iç Mimar - Egitmen - CG Artist / TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz...

Devam...




Hizmet Sözlesmesi

 

Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz.

Devam...


 


Art CHIEF Mimari


Art CHIEF olarak; proje gelistirme ve yönetme, modern yapilanma konusunda uluslararasi anlamda kurumsallasmis bir kurulus olma yolunda ilerlemeyi hedeflemekteyiz...

Devam...


• İç Mimari Proje & Uygulamalar

• Mimari Proje & Uygulamalar



İletişim



Pixel Art CHIEF'e günün dilediğiniz zamanı mesaj veya e-Mail gönderebilir, mesai saatleri içerisinde arayabilirsiniz...

Karapınar Mah. 1172 Sk. No:8/A
Çankaya / ANKARA / TURKEY
+90 (537) 477 6 460
info@pixelartchief.com
pixelartchief.com






 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved