EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Temel Eğitimler
Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri...

 

 

Geri
 


 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri
by Salih EFE - 20.08.2018 18:45


Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 

 

İlk bölümde, uçurum tasarımının bazı hızlı çalışma şekillerini ve duruşunu ele aldık. İkinci bölümde ise, malzeme seçimlerimi hızlandırmak ve bu resimleri nispeten kısa bir sürede oluşturmak için bir Malzeme Kimliği oluşturma kanalını nasıl kullandığımız konusunda daha fazla derinliğe inmek istediik.

 

Bu sadece Photoshoptaki iş akışımı kolaylaştırıyor, aynı zamanda tasarımın Photoshop dosyalarında hızlı güncellemeler yapmamızı sağlıyor. Materyal Kimliği kanallarını ve maskelemeler kullanarak, her defasında tasarımımızda bir değişiklik yaptığımızda, Photoshop dosyamızdaki ID katmanını güncellediğimizde yeni bir kimlik oluşturabilir ve maskelerimizi gerektiği gibi güncellemek için bu yeni kimliği kullanabiliriz. Aşağıda, bunu nasıl yaptığımızı hızlı bir şekilde anlatmaya çalıştık...

 

 

1. Malzeme Kanallarındaki İşlem

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 

 

 

Bu eğitimde, modelde kullanılan her doku için renkleri otomatik olarak oluşturan V-Ray kullanıyoruz. Yukarıda gördüğünüz Malzeme ID görüntüsüdür. V-Ray gibi çoğu oluşturma programı, bir Malzeme ID kanalı oluşturma yeteneğini sunmaktadır.

 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 

 

Malzeme ID kanalını açmak için "Render Setup" açıyoruz ve "Render Elements" sekmesini seçiyoruz. Bu bölümde "Add" Butonunu tıklayarak diğer elementleri eklediğimiz gibi "VRayRenderID" Elementini ekliyoruz... V-Ray otomayik olarak ID leri verdiğiniz Materiallere göre üretecektir.

 

 

2. Material ID Kaydet (Materiyal Kimliği Kanalı)

 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 

 

Görünümü oluşturduktan sonra, açılan menüde çerçeve arabelleği penceresinin sol üst tarafındaki Material ID kanalını bulabilirsiniz. Görüntüyü çerçeve arabellek penceresinden kaydedebilirsiniz, ancak V-Ray Opsiyon Düzenleyicinin "Kaydet" sekmesindeki "Komple Kaydet" kutusunu işaretleyerek, tüm kanalları otomatik olarak kaydetmeyi tercih ederiz.. Böylelikle alınan bütün kanallar kaydedilmiş olacaktır...

 

 

3. MALZEME ID KANALINDA FOTOĞRAF GELİŞTİRME

 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 

 

 

Material ID katmanımı katman paletinin en üstünde tutmayı tercih ediyoruz. Bu durum, başka katmanlar olmadan seçim yapmak için kapatıp açmamızı sağlıyor..

 

 

 

 

4. Seçim Yapımı

 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri

 


"Select" Menüsünden "Color Range" yardımı ile renge göre değiştirmek istediğimiz bölümleri diğer eğitimlerimizde olduğu gibi seçiyoruz. Renk Aralığı diyalog kutusu göründüğünde, "Fuzziness" sürgüsünü 50 civarında bir yere ayarlayın. Bu, seçilen renk ve ayrıntı miktarına bağlı olarak ayarlanması gerekebilir. Ardından, istediğiniz rengi seçin ve sonra "Tamam" ı seçin.

 

Seçim yaptığımız renge göre hangi "Layer" üzerinde işlem yapacaksak layer seçimimizide yapmayı unutmuyoruz.

 

 

5. KURULUM GRUBU VE MASKELEME

 

Bu eğitimi burada bitirebiliriz çünkü bir seçim yapmak için Malzeme ID'ni kullanma görevini tamamladık, fakat bir adım daha ileriye götürüp bu seçimi bir gruptaki bir maskeye dönüştürmek istiyoruz. Bu, her maskeye aynı maskeyi uygulamak yerine birçok doku için bir maske kullanmamızı sağlar. İlk olarak, katmanların paletinin altındaki "Yeni Grup Oluştur" simgesini tıklatarak yeni bir grup oluşturun. Malzeme kimliğinden hala etkin olan seçim ile, katmanların paletinin altındaki "Yeni Maske Oluştur" simgesini seçin. Bu, yeni oluşturulan gruba bir maske uygular.

 

Bu iş akışı, projemi tasarlamaya ve hassaslaştırmaya devam ederken Photoshop dosyalarımı kolayca güncellememizi sağlıyor.. Aşağıdaki videomuzda işleyişi takip edebilirsiniz...

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri 

 

Malzeme ve Maskeleme Yöntemleri 

Bu yöntemler ile photoshopta istediğiniz görselleri yaratmak üzere çalışabilirsiniz. Görsellerinizle oynayın yeni çalışmalar ve tasarımlar çıkacağına emin olun..

 

İyi çalışmalar...

 

 

 


 

 

 

 

 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz... Devam...

 


Latest Post

 

- Geometric Landscapes
May 21.2015

- Geometric Landscapes
May 21.2015

Geometric Landscapes
May 21.2015


Contact Us

 

Adress:

Ankara - TURKEY

 

Telephone: +9 (537) 477 6 460
E-Mail: info@pixelartchief.com

 

 

 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved