Aksonometrik çizimler genelde herzaman ilgimizi çekiyor. Genellikle çok durgun olan sabit cisimlerin kinetik görünüşleri eklenir. Daha da önemlisi, başarılı bir aksonun, sadece tek bir cephe veya dramatik iç mekanların değil, tasarımın tüm öğelerinin net bir şekilde anlaşılmasına bağlı olduğunu gösterir.
Bu tür bir illüstrasyonlar, farklı unsurlar ve her bir unsurun daha büyük bütüne oynadığı rol arasındaki ilişkiyi vurgulamaktadır. Bu tür çizimleri sunumlarda görmekten hoşlanıyoruz çünkü izleyicilere tasarımın teknolojisinin düşünüldüğünü gösteriyor.
Aşağıdaki çizim ile başladık ve sonuçta tipik olarak durumun nasıl görüneceğini bilemeyebiliriz. Binayı daha yatay olarak ayırmak veya basitleştirilmiş bir şematik görünümle gitmek gibi farklı fikirleri araştırabilirsiniz. Daha sonra, tüm tasarımı, yukarıdaki ayrılmış olan elementlerin bir kopyasıyla birlikte göz hizasında yerleştirmeye karar verdik. Bu rotayı iki nedenden dolayı düşündük. Birincisi, izleyicinin 0 elemanları ayrıllmış tasarımla net ve kolay bir şekilde ilişkilendirmesini sağlar. Ayrıca, ayrılmış binanın kenar yerine sayfanın altına yerleştirilmesiyle odak, göz hizasındaki ayrılmış elemanların üzerinde kalır.
1. Başlamak için, aşağıdaki gibi bir yapıyı 3Ds Max veya başka bir 3D yazılımından dışa aktarın. Modelin materyali veya tonu bir geometrisi olmadığı için, çok uzun işleme süreleri olmadan çok daha yüksek çözünürlüklerde yapmayı başardık. Sanırım her render yaklaşık 15 dakika sürdü.
2. Renk ve gölgeleri photoshopta derinleştirmeniz tasarımınız için daha iyi sonuca ulaşmasını sağlayacaktır. Bunun için "Camera Raw Filter" eklentisini kullanabilirsiniz.
3. Daha sonra, dışa aktardığımız yapıyı arkaplandan ayırıyoruz. Bunu renderınızı kaydederken "PNG" formatında kaydederek yapabilirsiniz ki bu kolay olanıdır. Başka bir seçenek ise Photoshop'ta kesme araçlarından biriylede ayırabilirsiniz.
4. Gölge kısmınıda renderımızdan "Render Element" çıktıları yardımı ile ayırıyoruz. Yapı ile gölgeyi ayrı kullanmanız avantaj sağlayacaktır.
5. Yapının arkaplanını yeşillendirebilirsiniz veya başka yapılar ile doldurabilirsiniz.
6. Bu yeşil alana biraz perspektif vererek derinleştiriyoruz. Ayrıca sıklığını eklemeler ile artırıyoruz. Çimenlerin daha minik ve düz olması daha fazla uygun olacaktır.
7. Sayfamızı dikey olarak ayarladıktan sonra parçalanmış yani ayrılmış elemanları üst bölüme hizalı şekilde yerleştiriyoruz. Yapının devamlılığını üst kısımda tamamlayacak şekilde yapınki daha sonra aks çizgilerinde kaymalar olmasın.
Ayrıca yapının gölgesininin kenarlarını çim şeklindeki eklenti ile "Erase Tool" kullanarak siliyoruz. Gölgeler çimde keskin görünmemelidir.
Ayrılmış aksonlar, eğer 3D model doğru bir şekilde oluşturulmuşsa kolayca yaratılabilir. Modellerimizi oluştururken her şey gruplandırmanız kolaylık sağlayacaktır. Net bir grup hiyerarşisine sahip olmamız gerekir, böylece duvarlar, çatılar veya yapı gibi büyük sistemler kolay düzenleme için yoldan çekilebilir.
3Ds Max'te temiz modeller oluşturmak için herhangi bir tavsiyem olursa, deliler gibi gruplaşmaktır. Katman kullanmak gruplama ile aynı şey değildir. Genellikle katmanları, farklı senaryoları test etmek için büyük grup öğelerinde hızlıca kapatmak ve açmak veya model yaparken ağaçlar gibi poli gibi ağır nesneleri geçici olarak kapatmak için kullanırız. Ancak, pencereler, kapılar, duvarlar, vb. Gibi farklı unsurları çağırmak için katmanları kullanmıyoruz.
8. Çimen kısımlarını "Filter > Blur > Motion Blur" filtresi ile dikey olarak 90 Derece yukarı doğru sündürüyoruz böylelikle göze net bir şekilde gelmeyecek ve derinleşecektir. Çimen ve arkaplana eklediğimiz bulutların renk oranlarını siyah beyaz a yakın hale getirip üzerine renkli farklı bir görsel atıyoruz. Bu sizin tercihinize göre değişebilir. Fakat dokulu olması daha fazla doygunluk verecektir. Bu eğitimimizde Photoshop "overlay" harmanlama aracını fazlası ile kullanacağız.
9. Aks çizgilerini ekledikten sonra yine "Overlay" harmanlayıcı araçtan yardım alıyoruz. Bu çizgilerin daha doğru renklerde akmasını sağlıyor.
9. Renk tonlarımızıda kendi tercihimize göre ayarladıktan sonra paftamıza yardımcı yazılar ekliyoruz. Bu eğitimdeki herşey daha önceki makalelerimizde detaylıca anlatılmış olmaktadır. Temel Eğitimler bölümünden detaylara bakabilirsiniz.
Ve Sonuç...
Ayrılmış aksonlar çok fazla oldu, bu yüzden yoğun bir arka plana sahip olmaya gerek kalmadı. Bunun yerine, renkler yerine içeriğe odaklandık. Ayrıştırılmış binanın alt kısımdaki tek parça yapının, ayrılmış elementlerle üstündeki tüm aksiyonlarla sessizce oturduğunu görme fikri gayet yerinde oldu.
Ufuk çizgisini görmeyi çok istemedik, böylece arka planı temizledik ve tüm öğelerin birbirine bağlanmasına yardımcı olan büyük bir güneş ve sis tozları varmış gibi görünmesini sağladık.
Renklendirmek, eklentiler vermek, detaylar vermek tamamen sizin tercihiniz ile alakalı olmaktadır. Bu tercihlerinizi tasarım bilgilerinizi karıştırırarak ortaya çıkarabilirsiniz. Bu eğitim makalemiz fikir amaçlıdır. Yukarıda söylediğimiz gibi bu tür çalışmaları yapabilmek için Temel Eğitimler sayfalarımızada göz atabilirisiniz...
Saygılar...
|