EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Son Dokunuşlar
Alan Derinliği Eğitimi ...

 

 

Geri
 


 

Alan Derinliği Eğitimi
by Salih EFE - 31.12.2018 00:25


Alan Derinliği Eğitimi

 

 

Alan derinliğini ayarlamak, birçok mimari çalışma için gerekli bir çalışmadır. Bu tekniği bir süredir kullanıyoruz ve bu konsepti son sunum resimlerimize, model resimlerimize vb. olmak üzere portföyümüze ekledik.

 

Bunu yapmanın muhtemelen daha iyi yollarıda var, ancak kavramları anladığınızda, bu tekniği birkaç dakika içinde uygulayabilirsiniz.

 

3ds Max vb programlar render ayarları içerisindeki elementler bölümünde olan sis ayarlarını (z-Depth) kullanır. Şimdi Depth Of Field özelliğini Photoshopta nasıl yapabileceğimize bakalım....

"Eğitimimizin en alt kısmında videomuz bulunmaktadır. İzlemeyi unutmayınız..."

 

 

 

Alan derinliği uygulayacağımız görselimizi Photoshop ile açıp işleme başlıyoruz.

Alan Derinliği Eğitimi

 

 





Yeni bir boş katman açıp, arka plandan önplana doğru Fırça Aracı ile sisleme yapıyoruz.
Derinliğin nerede fazla nerede az olacağını sisleme ile ayarlıyoruz. Aslında buna öncelik sırasıda denilebilir. Arkaplanları ön plana göre daha fazla sislemelisiniz.

Çünkü Lens ayarlarını yaparken ister ön tarafa odaklanma ister arka tarafa bu sisleme yoğunluğu baz alınarak odaklanma sağlayacağız.

 

Alan Derinliği Eğitimi

 





Görüldüğü üzere arkaplanda kalan kısım önplana göre daha fazla sisli. Netleştirmek istediğimiz stadyumun etrafını seçiyoruz ve o bölgede bulunan sis oranını silgi aracı ile azaltıyoruz.

Silgi aracı opaklığını %10 yaparak yavaş yavaş yapabilirsiniz. Böylelikle arkaplan ve ön plan için farklı tonlar kullanmış olacaksınız. Keskin çizgiler önplanda odaklanılacak nesneyi net gösterecektir.

Pixel Art CHIEF

Alan Derinliği Eğitimi





Son olarak sisleme yaptığımız katmanın altına siyah bir katman açıyoruz. Ve sisli katman ile birleştiriyoruz. Aşağıda gördüğünüz gibi bir görsel elde ediyoruz.

Keskin yerler ve yumuşak yerlere dikkat etmelisiniz...

Alan Derinliği Eğitimi

 




Görselimizi "Ctrl+C" ile bir kopyasını alıp aşağıdaki gibi "Channel" bölümüne yeni bir Alpha 1 katmanı adı altında yapıştırdığımızda Channel sekmesi bu şekilde olacaktır...






Yapıştırdıktan sonra tekrar RGB kanalını seçmelisiniz. Böylelikle görsel ekranda kalacak ve Alpha 1 kanalınız geri planda kalacaktır.






İşlemimize "Filter > Blur > Lens Blur" seçeneği ile devam ediyoruz.




Lens Blur Penceresi


Bu bölümdeki ayarlar son derece basit olmaktadır. Sadece ne yapacağımızı bilmemiz yeterli.

Blur Focal Destance
Bu ayar çubuğu sislerin yoğun olduğu ve hafif olduğu yerler arasında geçiş seçimi yapmamızı sağlamaktadır.

Shape
Bulanıklaştırma tekniğini kaç köşeden oluşturacağınızı seçmelisiniz. Genelde 8 Köşe seçilir. Böylelikle daha fazla bulanıklaşma sağlanır.

Radius
Bulanıklaşan alanın çokluğunu ve azlığını ayarlamaktadır.

Diğer Ayarlar
Şimdilik diğer ayarlar ile çok fazla ilgilenmiyoruz. Eğer ilgilenmek isterseniz birkaç detay daha bulablirsiniz. Keskinleştirme veya noktasallaştırma ve hatta siyah beyazlık dengesi gibi...

Pixel Art CHIEF

Alan Derinliği Eğitimi



Ve Sonuç...

Arkaplan bulanık ve ön taraftaki objeler keskin ve net.. Derinliği sağlamış olduk... Çalışmalarınızdaki öncelik sıralamasını nekadar detaylı verirseniz sonucunuz o kadar iyi olacaktır.

En geride kalan yerler sisin en fazla olduğu yerlerdir ve bulanıklık oranı yüksektir. Görselde yaklaştıkça sis oranı azaldığı için önplana doğru yavaça bulanıklaşma azalmaktadır.


Alan Derinliği Eğitimi



Başka Bir Örneğimiz...

Aşağıdaki gibi yakın bir obje üzerinde kullandığınızda...

Pixel Art CHIEF

Alan Derinliği Eğitimi
Pixel Art CHIEF
Alan Derinliği Eğitimi
Pixel Art CHIEF
Alan Derinliği Eğitimi



Bu şekilde yakınlık ve uzaklık için alan derinlikleri verebilirsiniz... Böylelikle çalışmalarınız daha gösterişli bir hal alacaktır...


Eğitim Videomuz:

 


 

 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz... Devam...


Hizmet Sözleşmesi

Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz. Devam...

 


Latest Post

 

- Geometric Landscapes
May 21.2015

- Geometric Landscapes
May 21.2015

Geometric Landscapes
May 21.2015


Contact Us

 

Adress:

Ankara - TURKEY

 

Telephone: +9 (537) 477 6 460
E-Mail: info@pixelartchief.com

 

 

 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved