Birçok mimari tasarım ve çizim yoğunluğunda olmamıza rağmen, yeni bir çalışma yapmaktan geri çekilmiyoruz. Dışarda temmuz ayında olmamıza rağmen inanılmaz bir soğuk var. Yağmur inanılmaz yağıyor. Tabi bu durum bize bu ilhamı vermiş oldu. Bu, aylar önce resimlemeyi planladığımız fakat zaman bulamadığımız bir düşünceydi. Neyse ki, bir yağmur bizi bu iş için tetikledi ve sonuca ulaşmış olduk.
Bu görüntü, V-Ray render ile başlanan ve çok sayıda Photoshop dokusuyla tamamlanmış bir sahnedir. Aslında çalışma büyük bir adım için güzel bir örnek oldu. Aşağıda görüntünün nasıl geliştiğine dair kısa bir bilgi verilmektedir.
1. V-Ray Render
V-Ray kullanarak bir taban oluşturduk. Taslak model çok azdı ve dokuların çoğu diğer görünümlerden tekrarlayarak kullanıldı. Ayarladığımız tek şey, kaldırımlardaki yansıma miktarı ve güneş gölgesinin yumuşaklığı. Bunun dışında herşeyi bu çalışmamızda photoshop desteği ile tamamlayacağız.
2. Gölgeler, İzler, Doygunluk Oranları
Render renklerimizi Camera Raw Filter yardımı ile biraz oynadık ve keskinleştirdik.
3. Bağlamlar
Daha sonra, çevrimiçi sokak görünümü haritalarını kestiğimiz cephelerde Photoshop bağlamını yerleştirdik. Burada fazla zaman harcamadık çünkü üzerine bir sürü işlem vs gelecek..
4. Bitki Örtüsü
Bu görselimize geldiğimizde çalılar, ağaçlar ekledik. Ayrıca merdiven duvarlarını yeşillendirerek görünümü tamamlamaya başladık. Birde yukardan sarkan sarmaşıkları unutmamalı...
5. Ağaçlar Önemli
Eklediğimiz kuru ağaçlar üzerine yapraklarındanda bir parça ekledik. Böylelikle daha dolgun görüntü elde edebildik fakat ilk başta söylediğimiz gibi arkaplanda bulunan bina dokuları kaybolmaya başladı.
6. Köprü Tavan
Köprüye dikkat çekmek için bir şeyler yapmak istedik, bu yüzden panellerin doygunluğunu arttırdık ve bazı LED ışıklarile döşeme yaptık. Köprünün alt tarafının çok karanlık ve çekici olmayan bir şey olarak görünmesini istemedik. Küçük bir not belirtecek olursak LED'ler ayrıca görüntüye ihtiyaç duyulan bazı hareketleri de ekler.
7. Islak Zemin
Zeminin ıslak ve yumuşak görünmesini istiyoruz, bu yüzden ıslak zemin olabilecek bir texture bulduk "karıştırıcı mod" yardımı ile kaldırıma yerleştirdik. Bu adımda daha fazla zaman geçirmeliydik fakat yolumuza devam etmek zorundayız.
8. Araba Detayları ve Yol Detayları
Sokağın aktif hale getirilmesi gerekiyordu, biz de park lambalarını ve yerdeki yansımaları ekledik. Islak zemin görünümünü tekrar oynatmak için tekerleklerden gelen yağmur ve sis de eklendi.
9. Yaşam Alanı ve İnsanlar Önemli
Bu görüntünün anlatımının büyük bir kısmı, sıcak ve soğuğu bir arada göstermek oldu. İzleyicilerin gözlerini renk tonlarının sıcak ve soğuk geçişinde tutmayı başardık. Tüm alanın kullanılmakta olduğu hissini vermek için plazaya daha fazla kişi eklendi. Daha önceki makalelerimizdede söylediğimiz gibi, insanları doğru ve anlamına uygun yüklerseniz orada bir yaşamın olduğunu gösterebilirsiniz. Bu da görselinize olan ilgiyi daha çok çekecektir.
9. Renk Tonları
Görsellerimizin renklerine ve amacına uygun olarak, sıcak ve soğuk tonlar kullanıyoruz. Bu tonlarımızı ışık ve havaya göre ayarlayıp Harmanlama Modu yardımı ile "Screen" yaparak tamamlıyoruz.
Sonuç...
Çeşitli Filtreler ile iş akışımızı sonuçlandırdık. Bu yardımcı fikirler ve iş akışı ile sizlerde farklı deneyimlerden kaçınmayın. Bu bölümde anlatılan tüm yapıların önceki Temel eğitimlerimizde anlatımları bulunmaktadır.
Teşekkürler...
|