EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Diğer
Çöldeki Güneş Üçgeni...

 

 

Geri
 


 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Part 2 -
by Salih EFE - 02.08.2019 21:00


Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

 

Çöldeki Güneş Üçgeni projemizin 2. Bölümünü Photoshop ile tamamladık. Photoshop karmaşıklığı açısından, bu görüntü katmanlarda nispeten basit ve minimaldir. Bununla birlikte, sadece birkaç temel hareketle zorlayıcı bir görüntünün nasıl üretilebileceğinin güzel bir örneği olduğunu düşünüyoruz.

 

Öğreticinin bu kısmı oldukça uzun ve Photoshop dosyasının her yönünü tamamen bozuyor. Muhtemelen tüm süreci kapsayacak şekilde yazdığımız en ayrıntılı rehberlerden biri bu projemiz. Umudumuz, baştan sona tüm iş akışını daha eksiksiz bir resim vereceği ayrıca renk ve dokuyu vurgulamayı tercih ettiğimiz yeri daha iyi göstereceğidir.

Modelleme ve V-Ray ayarlarını kaçırdıysanız "Çöldeki Güneş Üçgeni -Part 1- " den inceleyebilirsiniz.

 

 

 

 

 

1. Temel Dosyalar

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

1A. Yapmak istediğim ilk şey, temel bir görüntü ayarlamak ve oluşturmak. V-Ray RGB görüntülemeyi açtığımızda üzerinde öncelikle renk dengeleri kuruyoruz. Bu işlemi Photoshop eklendisi olan "Camera Raw Filter" ile uyguluyoruz. Renk dengelerini amaçladığımız ve planladığımız gibi yaptıktan sonra ikinci işleme geçiyoruz.

 

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

1B. Gökyüzünü kaldırmak istiyoruz. Burada kullandığımız gökyüzüde aslında uygun fakat daha etkili bir görünüm istiyoruz. Bu işlem için Material ve Render ID görselinden yardım alıyoruz. bu işimizi çok fazlasıyla kolaylaştırıyor ve iş akışını hızlandırıyor.

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

1C. Gökyüzünün kaldırılmış halini hazırladıktan sonra bir adım sonrasına geçebiliriz.

 

 

 

 

2. Gökyüzü Ekleme

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

Gökyüzüne önce “SKY” adında “Temel Dosyalar” grubu altında yeni bir grup oluşturarak başladık. Bu grup içerisinde “Sky Soften” adında yeni bir katman oluşturuyoruz. Yumuşak bir ucu ve orta opaklığı olan “Brush Tool” kullanarak, yavaş yavaş açıktan koyu maviye bir derece ile boyayacağız. Bunun amacı gökyüzünün ana renk tonlarını ayarlamaktır. Yani karanlıktan açığa gibi gibi.

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF 

 

Gökyüzü dokusu çok güçlüdür, bu yüzden katmanın opaklığını% 20'ye düşürdük, böylece ayrıntı incelmiş oldu ve fazla dikkat çekmeyecek duruma geldi.

 

 

 

 

 

3. Zemin

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

 

3A. Zemin düzenlemeye başlamak için önce bir zemin seçimi yapmalıyım. Bunu, “Material ID” ile hızlı bir şekilde yapıyoruz. Ardından, “Hue Saturation” iletişim kutusunu getirmek için “Colorize” öğesini seçtik. Zemin rengini seçin, yani bu durumda bize göre kahverengi renk olmalıydı. Bu, “Hue Saturation” iletişim kutusundaki zemini vurgulayacaktır.

 

Zemin seçimi etkinken, “Ground” adlı yeni bir grup oluşturduk ve Katmanlar Paletinin altından "Katman Maskesi"ekleyin. Artık her doku için yeni maskeler oluşturmaya gerek kalmadan birçok dokuya ekleyeceğimiz bir kabımız var.

 

“Ground” grubunda “Shadow” adında yeni bir katman oluşturun. Bu katmanda, siyah boya, yumuşak bir uç ve orta opacity'e sahip “Brush Tool” kullanarak mekanı aydınlatmak için daha iyi bir zemin çizdik

 

Sonra, bazı zemin dokularını sürükleyin. Ön planı, orta alanı ve arka plan dokularını oluşturmak için yapılandırabilirsiniz. 

 

 

 

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 


Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

Tüm dokular yerleştiğinde, tüm “Ground” grubunun “Karışım Modu” nu “Overlay” olarak ayarlıyoruz. Bu, dokuları görüntüye yerleştirir ve zeminin gölgelerini ve renklerini alır. 

 

Sonunda, iç ışığın bir kısmının zeminde yıkanmasını istiyoruz. Bunu yapmak için, “Ground” grubunun içinde “Light” adlı yeni bir grup oluşturuyoruz. “Light” grubunun içinde yeni bir katman oluşturuyoruz. Ardından açık turuncu boya, yumuşak bir fırça ucu ve düşük opacitiy içeren “Brush Tool” seçin ve sıcak renklerde boyamaya başlıyoruz.

 

Son olarak, sıcaklığı zemine karıştırmak için “Karışım Modu” nu “Overlay” olarak ayarlıyoruz. 

 

 

 

 

4. Sis

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

 

Görüntüye bir miktar derinlik kazandırmak için biraz sis ekledik. Bunu genellikle ayrı bir katman içerisinde yapıyoruz. Sis eklemek için yeni bir katman oluşturun, açık mavi boya, yumuşak bir uç ve çok düşük opacity içeren “Brush Tool” seçin. Yavaş yavaş, çoğunu ufka yakın odaklanarak puslu boyayın. Sisin yoğunluğunu daha iyi yönetmek ve farklı alanlarda opaklığı daha iyi kontrol etmek için birkaç sis katmanımız var.


Sis ekleme ile ilgili "Temel Eğitimler" bölümümüzden yardım alabilirsiniz.

 

* Sis ve Derinlik

 

 

5. İnsanlar

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

 

Her zaman söylediğimiz gibi insan eklemek orda bir popülasyonun ve yaşanılabilir olduğunu göstermektedir. Görselinizdeki boşlukları büyük bir hızla doldurur ve eksiklikleri giderebilir. Algıda görselimiz için bir sıcaklık yaratacaktır.

İnsan ekleme ile ilgili "Temel Eğtimler" bölümümüzden yardım alabilirsiniz.

* İnsan Ekleme - İnsanlar ve Gölgelenme

 

 

Sonuç...

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF 

Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF 

Son olarak birde Instagram filtresine yakın bir filtre yaptık... Farklı efektler farklı anlamlar...



Çöldeki Güneş Üçgeni - Pixel Art CHIEF

 

 

Daha önceki eğitimlerimiz içerisindede bu şekilde kapsamlı eğitimler bulabilirsiniz. Bu görüntünün yapımının her yönünü kapsamaya çalıştık. Ancak, bir şeyleri unuttuysak veya iyi açıklayamadıysak, bir yorum bırakın veya bize bir mesaj gönderin; bu yazıyı gerektiği şekilde düzeltmek / eklemek için elimizden geleni yapacağız.

 


Teşekkürler...

 

 

 

 

 

 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz... Devam...

 


Latest Post

 

- Geometric Landscapes
May 21.2015

- Geometric Landscapes
May 21.2015

Geometric Landscapes
May 21.2015


Contact Us

 

Adress:

Ankara - TURKEY

 

Telephone: +9 (537) 477 6 460
E-Mail: info@pixelartchief.com

 

 

 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved