EĞİTİMLER Genel Eğitimler / Diğer
3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı...

 

 

Geri
 


 

3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı
by Salih EFE - 18.08.2019 00:20


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF


Geçtiğimiz birkaç yazıdaki yapılarımızın nasıl inşa ettiğimizin temellerini gösteren bir eğitim makalesi ve videosu hazırlamamızın ilginç olacağını düşündük. Basitçe anlatacak olursak bu yazımızın iş akış planını öğretmede büyük etkisi olacaktır. Bu eğitim hakkında dikkat edilmesi gereken birkaç nokta, her bir sütun ve kolonun yerleştirilmesi veya tavanın tamamen bitirilmesi gibi daha ince detaylarla fazla zaman harcamamamızdı. Bunun yerine, daha sonra değişiklik yapabileceğimiz veya daha fazla ayrıntı ekleyebileceğimiz iyi bir temel oluşturmaya odaklandık.

Ne zaman bir model oluşturmaya başlasak, ana odak noktamız düzenlenebilir bir modele sahip olmak oluyor. Modeldeki her şey gruplandırılmış ve daha sonra alt gruplara yerleştirilmiştir. Bu önemlidir, böylece modelin bölümlerini diğer parçalara ulaşma yolundan çıkarabiliriz, Bazı öğeleri izole edebilir veya ihtiyacımız olmayan şeyleri seçme korkusu olmadan hızlıca seçimler yapabiliriz. 


Eğitimimizin sonunda bu işlemi gösteren videomuzda mevcuttur oradanda takip edebilir izleyebilirsiniz..



 

İş Akışımız...

1. Planları İçe Aktarma

Genelde “nihai” bir model oluştururken, AutoCAD'te hazırladığımız bir kat planında çalışıyoruz. Eğitim videomuzda, içe aktardığımız kat planının bazı öğeleri ayırdığını, böylece kolayca gruplayabileceğimizi ve toplayabileceğimizi (asansör boşluğu gibi) görebilirsiniz.

Unutulmaması gereken birkaç şey: 3Ds Max'te içe aktarmak için CAD dosyasını cm olarak kaydedip, Max içeriğine ölçü birimi cm. olarak ayarlayıp "import" ediyoruz.. Ayrıca, içe aktarmadan önce birimlerin hepsinin eşleştiğini iki kez kontrol edin. Genellikle, hem Metrik hem de Santimetrik projelerimiz var ve kendimizi hep yanlış birimlerle çalışırken yakalıyoruz.


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF





2. Yapıyı Oluşturma - Kolon ve Sütunlar

Bu mimari yapıya sütunlarla başladık. Tüm sütunları birlikte gruplandırdık ve daha sonra çevre sütunlarını iç sütunlardan ayıran alt gruplar oluşturduk. Tüm sütunlar bileşenlerdir, böylece gerektiğinde daha sonra boyutlarını veya profillerini hızlıca değiştirebiliriz.


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF







3. Zemin Plakaları - Ara Zemin ve Tavanlar

Daha sonra sütunlardan ayrı olarak gruplandırılmış taban veya tavan plakaları geldi. Döşeme plakaları zeminden zemine fazla değişmediği için onları bileşenlere dönüştürdük. Bu, daha sonra, asansörün çekirdeği ve merdiven açıklıklarını kesmeye başladığımızda ve ayrıca tavan katı ve döşemelerdeki detayları eklemeye başladığımızda zamandan tasarruf etmemizi sağlayacaktır.


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF








4. Asansör Boşlukları - Çekirdek Yapı

Bu eğitimde, asansör boşlukları yine sütunlardan ve taban plakalarından ayrı olarak gruplanan basit ekstrüzyonlardır. Daha sonra açıklıkları keserek ve perde duvarları ekleyerek kitle ile oynayabiliriz. Sütunlar, döşeme plakaları ve göbekler kendi içinde ve hepside nispeten basit elemanlardır. Ancak unutulmamalıki bunları birleştirerek kısa sürede makul miktarda bir karmaşıklık kazanmaktadır.


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF







5. Camlar - Cepheler

Bu genelde sevdiğimiz keyif aldığımız kısım. Bu model için, cam cephe basittir; yapı etrafı birbiriyle kesişen iki farklı formdan oluşur ve bu nedenle ayrı ayrı gruplandırılır. Cam kullanırken kalınlık verebilirsiniz. Eğer vermezseniz bunun yerine, daha sonra düzenlemeyi çok kolaylaştıran ve aynı zamanda oluşturma işlemini basitleştiren tek bir plane yani tabaka olarak yapabilirsiniz. Ayrıca, bir sonraki adımda, derinlik kazandıracak kalıplar ekleyeceğiz.


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF







6. Detaylar Önemlidir

Binanın kemikleri tamamlanmış ve cephe eklenmiş durumdayken, detay kısmına geçtik. Bu, sonsuza dek sürecek olan ve yeterli detayın yeterli olduğu durumlarda karar vermenin biraz bulanık olabileceği kısımdır. Eğitimimizde bu noktasında, yapı tabanı ve kalıplar gibi öğeler ekliyoruz. Hala modele bıraktığımız bazı şeyler iç duvarlar, kapılar, tavan perdesi ve diğer küçük detaylar.


3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF









İş Akışı Videomuz ...

 




Sonuç...

 

3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF

3Ds Max ile Bina Modelleme İş Akışı - Pixel Art CHIEF



 

Basit mantık olarak bir binanın plan üzerinden nasıl yapılandırıldığını, teknik olarak öğrenmiş olduk. Hızlı ve pratik çözümler istiyorsanız sizde buna benzer çalışmalar ile kendinizi deneyebilirsiniz.

 



 

 



 

 

0 Yapılan Yorum...

 

 


1
>>

 


 
  Yorum yapabilmek için lütfen GİRİŞ yapmanız.

Sadece kullanıcılarımız yorum yapabilmektedir. Sizde giriş yaparak yorum yapabilir diğer kullanıcılarımızla iletişimde bulunabilirsiniz....

 



 


Salih EFE / Arc. 3D Artist
İçinizdeki tasarımsal seslere kulak verin. İçinizden geçen renkleri kullanın... İçinizin rengini gözünüzle görün...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Yazarız uzaktan uzağa yine , sen de işe yaramadınya be doktor, yine baş başayız ilkyardım cümlelerimle...
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY


Salih EFE / 3D Artist
Tasarım yapmak isterseniz , gözlerinizi kapatın... Eğer gözlerinizi kapattığınızda renkleri görebiliyorsanız, kollarınızı sıvayabilirsiniz...
Interior & Exterior Visual Designer - TURKEY


Emre ALKAÇ / Tasarımcı
Sen, sen olmaktan çıktığın an sen olan seni bulur…
Yüksek Grafiker & Tasarımı- TURKEY

 

EK LİNKLERİMİZ...


 

 


Biz Kimiz?

 

Bizler Kim miyiz? Eğitimci, Felsefi Düşünür, Gerçekçi Takım, Bizler Sanatçıyız Yaratıcı Chief'leriz... Devam...


Hizmet Sözleşmesi

Pixel Art CHIEF Hizmet Sözlesmemizde bulunan Hizmet Sartlari, Gizlilik Politikasi, Güvenilirlik ve Felsefemizi asagidaki linklerden okuyabilir. Hakkimizda bilgiye sahip olabilirsiniz. Devam...

 


Latest Post

 

- Geometric Landscapes
May 21.2015

- Geometric Landscapes
May 21.2015

Geometric Landscapes
May 21.2015


Contact Us

 

Adress:

Ankara - TURKEY

 

Telephone: +9 (537) 477 6 460
E-Mail: info@pixelartchief.com

 

 

 

Designed By Elcesa © 2015 - All Right Reserved